14 Haziran 2017 Çarşamba

Tahinli Kek

Tahin ve içine girdiği her türlü tatlı tuzlu ne varsa bizim ailenin favorisidir. Daha pişerken etrafa yayılan kokusundan, insanı sarhoş eden tadından görüntüsünden başlayarak her yönü ile sevdiğim bir üründür.

Mutfağımda her zaman bir veya iki kavanoz bulunur. Nasıl bulunmasın ki?  Kahvaltıda Harup Pekmezine en çok o yakışır. Mangal günlerimizde gerek Humus'un içinde gerekse limon ve zeytinyağı ile karıştırılarak yapılan mezelerde başrolde o vardır. Kek, kurabiye veya çörek malzemelerinde her zaman baştacım ve en çok tercih ettiğim şey TAHİN'dir. Sizlerin de çok sevdiğinize inandığım Tahin ile sık sık yaptığım kek tarifini paylaşmak istiyorum. Afiyet olsun.

Tahinli Kek Malzemeleri
-2 Yumurta
-1Su bardağı şeker
-1 Su bardağı yoğurt
-1/2 Su Bardağı sıvı yağ
-4 Çorba kaşığı Tahin
-1 Kabartma tozu
-2 Su bardağı un

Üzeri için
-4-5 Çorba kaşığı Tahin
-2 Çorba kaşığı tozşeker

 Yapılışı

Kek malzemeleri Yumurta ile şekerden başlayarak çırpılır. Sırası ile yoğurt, tahin, yağ, un ve kabartma tozu eklenerek kek oluşturulur. Fırın tepsisine aktarılır. Üzerine tahin gezdirilerek toz şeker serpilir. 170 derece fansız fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.









6 yorum:

  1. Bu tatlıyı hiç kendim yapmadım sizin tarifinizi deneycem çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Senem hanım bu tarifi denerseniz pişman olmazsınız. Gerçekten tavsiye ederim. İlginize çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ben denedim. Harika... muhteşem

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel tarifler bunlar! Supersiniz mutfak işçisi.

    YanıtlaSil

Katkınız için teşekkür ederim.