19 Haziran 2017 Pazartesi

Molohiya (KIBRIS YEMEĞİ)


Sevmeyen var mı, bu lezzetli, davetkar, kendine has kokulu yemeğimizi? Ben çok seviyorum. Tarifini burada paylaşmaktan da mutluluk duyuyorum. Afiyet olsun...

Malzemeler

-1 Kg Molohiya (Kurutulmuş)
-1 Kg kemikli kuzu eti
-2 Limonun suyu
-2 Tane  (acı) kurutulmuş kırmızı biber
-1 Kuru soğan
-2-3 Diş sarmısak
-1 Kahve fincanı zeytinyağı.
-2-3 Domates (rendelenmiş)
-2 Yemek kaşığı domates salçası
-Tuz
-Su

Yapılışı
-Etlerimizi zeytinyağı ile birlikte tencereye alarak kızartalım.
-Soğanımızı yemeklik doğrayarak tencereye aktarıp kızartalım.
-Soğanın üzerine rendelenmiş domatesleri ve 2-3 dakika sonra da 2 kaşık salçayı aktaralım.
-Tenceremize yarısına gelecek kadar suyu ekleyelim.
-Kapağını kapatarak kaynamaya bırakalım.
-Öte yanda kurutulmuş Molohiyamızı yıkayıp iyice suyunu sıkalım.
-Kaynayan tenceremize molohiyamızı ekleyelim.
-Sarmısak, biber, limonsuyu ve tuzu yemeğimize katıp orta ateşte pişirelim.



4 yorum:

  1. Kıbrısın en meşhur yemekrinden biridir. Ellerinize sağlık .kokusunu duyar gibi oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize ve desteğinize teşekkür ederim Melek hanım.

      Sil
  2. Molohiya bir tür kurutulmuş ot olduğu için yağlı et veya içerisine birkaç parça kuzu kuyruğu atıyorum daha lezzetli oluyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  3. İlginize ve katkınıza teşekkürler Senem hanım.

    YanıtlaSil

Katkınız için teşekkür ederim.