5 Haziran 2017 Pazartesi

Hellimli Mücver

Yaz aylarında en sık pişirdiğim, kendimce  birkaç ilave ve değişiklik ile oldukça güzel bir yemek ve ikramlık olarak geliştirdiğim  bir tarifi  paylaşmak istiyorum.
 

Malzemeler
3-4 Adet kabak (rendelenmiş)
2 Yumurta
1/2 Hellim (rendelenmiş)
1 Baş kuru soğan (rendelenmiş)
2-3 Dal taze nane
1 Tatlı kaşığı kuru nane
1 Çay kaşığı karabiber
1/2 Kahve fincanı zeytinyağı
2 Çorba kaşığı tam buğday unu
2 Çorba kaşığı irmik
1 çay kaşığı pulbiber
1 Kabartma tozu

Yapılışı

-2 Yumurtayı güzelce çırpalım,
-Yumurtalarımıza  kabak, hellim, soğan yağ ve baharatları katıp  karıştıralım. Yeri gelmişken belirteyim ben kabakların  suyunu süzmüyorum vitaminin ve lezzetin bu suda olduğunu düşünüyorum.
-Un, irmik ve kabartma tozunu ekleyerek karıştıralım.
- Yağlı kağıt serili veya yağlanmış bir fırın tepsisine koyarak 180 derece fansız fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. 
- Sıcak veya ılık dilimler halinde servis edelim. Afiyet olsun…

 

2 yorum:

  1. Hangi tür kabak ile yapıyorsunuz çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ben Şafuri kabak ile yapıyorum. Hem hafif hem de çok lezzetli oluyor. Desteğinize ve ilginize çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Katkınız için teşekkür ederim.