26 Mayıs 2017 Cuma

Kabak Çiçeği Dolması (Kıbrıs)


Malzemeler


Kabak çiçeği (bu tarifte yaklaşık 25-30 tane)

2 Su bardağı pirinç

1 Tatlı kaşığı toz karabiber,

1-2 dal taze soğan (ince kıyılmış)

1 Adet kuru soğan (rendelenmiş)

1 Tutam  taze nane (ince kıyılmış)

1 Çorba kaşığı Kuru nane

1 - 2 adet domates(rendelenmiş)

3/4 çay bardağı zeytinyağı,


Hazırlanışı
-Kabak çiçekleri Erken saatlerde toplanır. Dolma için bal kabağı çiçeği tercih edilirse (bulunabilirse) daha güzel olur. 
-Çiçekler bol suda yıkanarak ayıklanır.
-Her ayıklanıp yıkanan çiçek kapanmamalarını sağlamak amacı ile iç içe konarak süzülür.
-Dolmanın iç malzemesi  bir kapta karıştırılır. 
-Çiçekler teker teker pirinçli harç ile doldurulur.
-Doldurulan çiçekler yaprakları karşılıklı gelecek şekilde kapatılarak tencereye  yerleştirilir.
-Dolmaların üzerine birkaç çorba kaşığı zeytinyağı gezdirilir.
-Dolmaların kaynarken açılmaması için, üzerlerine, uygun büyüklükte bir tabak konur. 
-Tabağımızın kenarına gelecek kadar su eklenerek kaynayana kadar orta, kaynama başladıktan sonra kısık ateşte 35-40 dakika pişirilir.
-Ateşten alındıktan 15 dakika sonra servis edilebilir. Tadına doyum olmaz. Afiyet olsun.


6 yorum:

  1. Ben çiçek dolmasinin içine küçük küçük hellim dogruyorum harika bir tat oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize ve katkınıza çok teşekkür ederim. Bazen ben de Hellim koyuyorum ve her iki halini de çok seviyorum. Hellim zaten içine girdiği herşeye ayrı bir lezzet katıyor.

      Sil
  2. Bende yeşil biber ve enginar sapı doğruyorum, çok güzel ve daha mitaminli oluyor

    YanıtlaSil
  3. Güzel tarifler veriyorsunuz.öncelikle sizi tebrik ederim.Ben de bu tarifinize bir katkı koymak isterim.Hazırlanan harcın içine bol limon ve yeşil biber de doğrayıp katarsanız çok güzel bir lezzet elde edersiniz.
    Denemenizi tavsiye ederim.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Katkılarınız için teşekkürler Melek hanım...

    YanıtlaSil

Katkınız için teşekkür ederim.